Dos Dies dels Cingles
41.ª EDICIÓ
SANT FELIU DE CODINES
NOTÍCIES
junio 25, 2026La història del Moto Club Cingles no s’entén sense la figura d’Ildefons Vilanova, primer president del club i testimoni directe del seu naixement, creixement i consolidació internacional. Des dels inicis, amb un grup de joves plens d’il·lusió, fins a convertir els Cingles en una prova de referència mundial, el seu record i la seva experiència expliquen com ningú l’esperit que ha definit el club al llarg dels anys.
En aquesta entrevista, Ildefons Vilanova repassa l’origen del nom, els primers passos del Moto Club, les innovacions que van marcar una època, els moments més intensos —bons i difícils— i algunes anècdotes que formen part de la història dels Cingles. Un testimoni imprescindible per entendre per què els Cingles són molt més que una prova esportiva.
Per què aquest nom?
Quan es va crear el Moto Club, el més habitual era posar-li el nom del poble. En el nostre cas no era possible, perquè hi havia gent de Sant Feliu de Codines i de Gallifa. Vam optar pel nom que apareixia als mapes excursionistes de la zona: els Cingles de Bertí, que, a més, eren la serralada per on havia de passar la cursa.
Com va acabar sent el primer president del Moto Club?
El grup que va impulsar la creació del club estava format per nois molt joves, amb moltes ganes de fer una cosa important. Entre ells hi havia l’Ignacio Verneda, actual Executive Director Sport de la FIM, veritable promotor del club i creador dels Cingles. Però tots tenien un inconvenient: no tenien la majoria d’edat (aleshores era a 21 anys), i jo vaig haver d’assumir la presidència, càrrec que vaig ocupar durant gairebé quinze anys.
Per què crear els Cingles com a prova pròpia?
Tots els clubs volien organitzar una prova del Campionat d’Espanya, però era difícil d’aconseguir i sempre depenies de la decisió de la Federació. No podíem viure així. Vam decidir crear una prova d’alt nivell i prestigi, capaç d’atraure grans pilots i públic, formés part o no d’un campionat. Una mica com Wimbledon en aquella època.
D’on surt el “monstruito”, la mascota dels Cingles?
Volíem una imatge per als Tres Dies. Els germans Herrando ens van presentar la seva proposta en una reunió del club. A mi no m’agradava gens: el trobava horrible. Però a la resta els va agradar molt i el vam acceptar, perquè l’elecció havia de ser democràtica. I així es va convertir en la imatge dels Cingles durant tota la seva història.
Els Cingles van destacar per la innovació.
Sí, sempre vam intentar anar un pas per davant: competir sense targeta, el delay anglès per controlar el ritme de cursa, el side-trial, els veterans, el Trofeu de les Nacions…Però la innovació més important va ser la introducció del “2” en el sistema de penalització. Ho vam proposar a Joan Soler Bultó —pare de Manuel Soler i aleshores membre de la Comissió Tècnica de la FIM— i, després de diverses discussions, es va acceptar provar-ho en una cursa fora de campionat. El resultat és el que veiem avui.
El millor pilot que ha passat pels Cingles?
És difícil de dir, perquè pels Cingles han passat gairebé tots els campions del món. Però si n’he de dir un, dic Manuel Soler. Era tan dotat que recordo un pas seu en una zona on jo era amb Coutard i Vesterinen. Manuel fa un zero i tots dos em diuen:“Ho has vist? No és només el zero. És la facilitat amb què ho ha fet.”I això ho deien dos grans campions.
El millor moment viscut als Cingles?
Cada any, al final del sopar i de l’entrega de premis, quan començava a sonar el Danubi Blau per obrir el ball. Aquell moment volia dir que tot havia anat bé i que ja ens podíem relaxar.
I el pitjor moment?
Hi va haver un any en què gairebé vaig organitzar sol la prova: uns eren al servei militar, altres a la universitat, altres a l’estranger… Vaig dir: “S’ha acabat. No podem continuar així.” Volia presentar la dimissió a la següent reunió, però aquella mateixa setmana la premsa va començar a publicar articles dient que havien estat els millors Cingles de la història, que tothom hi estava d’acord… I vam continuar.
Alguna anècdota que recordi especialment?
N’hi ha moltes, però m’agradaria explicar la de Thierry Michaud. Era el 1985, la temporada en què ho guanyava tot. Li vaig escriure una carta dient-li que, si volia dir que ho havia guanyat tot, també havia de guanyar els Cingles.Em va respondre amablement que ho intentaria. Va venir i… va guanyar. Veni, vidi, vici va ser el títol de l’article… que li vaig dedicar al programa de l’any següent. [...]
junio 16, 2026Els propers 10 i 11 d’octubre de 2026, Sant Feliu de Codines (Barcelona) tornarà a convertir-se en la capital del trial amb la celebració dels 41ens Dos Dies dels Cingles, una xifra molt especial per a una de les proves de trial clàssic i modern més emblemàtiques del calendari.
Per a aquesta 41a edició hem preparat un recorregut actualitzat, amb millores en la definició dels dos nivells de participació, Blau i Groc, tots dos en modalitat NON STOP, per oferir una experiència encara més atractiva, fluida i divertida per a tots els pilots.
La prova es disputarà durant dos dies sobre el mateix recorregut, en un circuit llarg i tècnic que posarà a prova la regularitat, la resistència i la tècnica dels participants. En total hi haurà 40 zones (20 cada dia), de les quals 5 seran d’alta dificultat per a tots dos nivells, sempre en modalitat NON STOP.
El pàdoc i la sortida estaran ubicats al centre de Sant Feliu de Codines, oferint un ambient únic tant per als participants com per al públic. Les motos pernoctaran les dues nits en parc tancat.
El dinar i el proveïment de carburant estan inclosos amb la inscripció i tindran lloc a La Clau 77 Off-Road Park (Sant Llorenç Savall), punt neuràlgic del recorregut durant les dues jornades.
La inscripció inclou:
* Drets de participació als 2 dies de trial
* Placa de dorsal
* Dinar durant els dos dies
* Repostatge de gasolina durant els dos dies
* Samarreta oficial de la 41a edició
* Obsequi de finisher
* Sistema de puntuació digital TdeTrial
* Pica-pica de cloenda
Tarifes d’inscripció
Fins al 15 de juliol: 190 €Del 16 de juliol al 30 d’agost: 220 €
⚠️ Places limitades a 150 participants.
⚠️ Tancament d’inscripcions: 30 d’agost de 2026.
No esperis a l’últim moment. Amb només 150 places disponibles, t’aconsellem formalitzar la teva inscripció al més aviat possible per assegurar-te un lloc en aquesta edició tan especial.
Assegura’t el teu dorsal i forma part de la història dels Dos Dies dels Cingles!
Inscripcions obertes a Moto Club Cingles [...]
junio 8, 2026Dissabte 6 de juny, el Moto Club Cingles de Bertí va organitzar la seva II Trobada Cinglera al Golf MX Park de Sant Feliu de Codines.
L’objectiu de la trobada era reunir el màxim nombre de socis possible perquè gaudissin d’una tarda de trial, amb un recorregut format per 6 zones i dos nivells de dificultat: blaus i grocs. Els participants havien de completar dues voltes al circuit.
A l’inici de la jornada es va fer el lliurament dels dorsals, juntament amb uns guants HEBO personalitzats del Moto Club Cingles i una enganxina per a cadascun dels participants.
Tot seguit, es va donar el tret de sortida al trial. Un cop finalitzades les dues voltes, els assistents van poder gaudir d’una xocolatada amb magdalenes i pa de pessic.
Des del club creiem que aquest tipus de trobades contribueixen a reforçar els vincles entre els socis, fomentant l’esperit de club i permetent-nos compartir allò que més ens apassiona: el trial.
La valoració general dels participants va ser molt positiva, mostrant la seva satisfacció per haver format part d’aquesta trobada. Això ens anima a continuar treballant perquè n’hi hagi moltes més en el futur.
A més, ja estan disponibles les fotografies de la jornada al nostre àlbum de Flickr, on podreu reviure alguns dels millors moments de la trobada.
Gràcies a tots els participants, col·laboradors i voluntaris per fer possible una nova edició de la Trobada Cinglera. Ens veiem a la propera! [...]


